بهترین روش از بین بردن لک صورت(درمان سریع و خانگی)

بهترین-روش-از-بین-بردن-لک-صورت(درمان-سریع-و-خانگی)

لک صورت به علامت های پیری و تغییرات پوستی اشاره دارد که باعث کاهش زیبایی و جوانی پوست می‌شود. این لک ها ممکن است به دلیل افزایش میزان ملانین در پوست (رنگ‌دانه های پوستی)، افزایش اکسیداسیون(Partial oxidation) و آسیب در ساختار پوست و تغییرات هورمونی در بدن ایجاد شود.

اهمیت از بین بردن لک صورت به دلیل دو جنبه زیاد است: اولاً، با برطرف کردن لک ها، می‌توانید به طور قابل توجهی ظاهر و جوانی پوست خود را بهبود بخشید. این کار می‌تواند به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد و در استفاده از محصولات آرایشی کار راحت تری داشته باشید.

ثانیاً، برطرف کردن لک ها می‌تواند بهبود سلامت پوست شما را نیز به همراه داشته باشد. برخی لک ها می‌توانند به دلیل وجود سلول های پوستی ناسالم و آسیب دیده در محل آنها ایجاد شوند. بنابراین، با از بین بردن لک ها می‌توانید پوست سالم تری را به دست آورید.

روش های مختلفی برای از بین بردن لک صورت وجود دارد، از جمله استفاده از کرم های ضد لک، لیزر، میکرونیدلینگ، پیلینگ شیمیایی می‌باشد.

آمارهای مربوط به مشکل لک صورت

لک صورت یک مشکل پوستی شایع است که می‌تواند در هر سنی اتفاق بی‌افتد، اما بیشتر در افراد بالای 40 سال رخ می‌دهد. طبق آمارهای به دست آمده از پژوهش ها و مطالعات، میزان شیوع لک صورت در بین افراد به شرح زیر است:

  1. در بین زنان، لک صورت شایعتر از مردان است. در حدود 90% از زنان بالای 50 سال دچار لک صورت می‌شوند.
  2. در بین مردان، شیوع لک صورت کمتر است، اما با افزایش سن، میزان شیوع آن نیز افزایش می‌یابد.
  3. در بین افراد آسیایی، میزان شیوع لک صورت بیشتر است نسبت به افرادی که از نژادهای دیگر هستند.
  4. لک صورت در بیشتر افراد با پوست روشنتر و حساس تر بیشتر دیده می‌شود.
  5. با توجه به پژوهش ها، یکی از عوامل مهم در بروز لک صورت، اشعه های مضر آفتاب و بیرون رفتن بدون استفاده از کرم ضدآفتاب است.

به طور کلی، لک صورت در بین جمعیت بسیار شایع است و می توان با استفاده از روش های درمانی مختلف، این مشکل پوستی را بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: چگونه پوست بدون لک و جوش داشته باشیم؟+معرفی ضدآفتاب و آبرسان

دلایل-ایجاد-لک-صورت-چیست؟

دلایل ایجاد لک صورت چیست؟

لک صورت به دلایل مختلفی می‌تواند ایجاد شود، اما بیشتر به دلیل تغییرات در سطح پوست و ناهنجاری‌های پیگمانتیشنی پوست رخ می‌دهد. علل اصلی لک صورت عبارتند از:

اگر برای شما سوال است که آیا اسکراب ها لک های پوست صورت را از بین میبرند یا خیر این آیا اسکراب لک صورت را از بین میبرد؟ را مطالعه کنید

1-تابش ماورای بنفش آفتاب

تابش طولانی مدت نور خورشید بدون استفاده از کرم ضدآفتاب و یا استفاده نامناسب از آن می‌تواند باعث تحریک پوست شود و سبب تولید اکسیدان‌های آزاد و شکست پیگمانتاسیون پوست شود.

باور اشتباهی که شاید به گوش شما هم خورده باشد! آیا ضد آفتاب رنگی باعث ایجاد لک پوستی می‌شود؟ برای بررسی این موضوع مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.  

2-عوامل ژنتیکی

در برخی افراد، لک صورت به دلیل وراثت به چشم می‌آید و بیماری‌های مرتبط با پیگمانتاسیون پوست مثل پیریگمنتاسیون برای این افراد قابل مشاهده است.

3-بارداری

تغییرات هورمونی در دوران بارداری ممکن است باعث تحریک پوست و تولید پیگمانت‌های اضافی شود.

4-عوامل استرسی

استرس، کمبود خواب و افزایش هورمون کورتیزول ممکن است سبب ایجاد لک صورت شوند.

5-بیماری‌های مرتبط با پوست

برخی از بیماری‌های پوستی مثل آکنه و روزئاسیا نیز می‌توانند باعث تولید لک‌های پوستی شوند.

6-مصرف داروهای خاص

مصرف برخی داروها مثل داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) و داروهای ضدافسردگی می‌توانند عامل ایجاد لک صورت باشند.

7-سن

با پیر شدن پوست، ظاهر لک‌های پوستی نیز افزایش می‌یابد.

8-محصولات نامناسب آرایشی

عامل دیگری که می‌تواند لک صورت را تشدید کند، عدم استفاده از محصولات ضد آفتاب، استفاده نامناسب از محصولات ضد آفتاب، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامناسب و ناکافی و استفاده از ابزارهای آرایشی غیرمناسب اشاره کرد.

اگر میخواهید یک ضد آفتاب متناسب با نوع پوست‌‎تان انتخاب کنید قبل از خرید ضد آفتاب مقاله چگونه یک ضدآفتاب مناسب انتخاب کنیم؟- راهنمای کامل را با دقت بسیار زیاد بخوانید

اگرچه لک صورت در بسیاری از موارد مشکل حادی به شمار نمی‌رود و به عنوان یک مشکل زیبایی شناخته می‌شود، اما در برخی موارد می‌تواند نشانه بیماری‌های مربوط به پوست و حتی سرطان پوست باشد. بنابراین، اگر لک صورت شما ناگهانی بزرگ شد، رنگ آن تغییر کرد و یا در محلی از پوستی که پیش‌تر لک صورت نداشته‌اید، لک صورت به وجود آمده است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا این موضوع را بررسی کند.

اگر برای شما سوال است که چرا ضد آفتاب پیل میشه و روی صورت میماسه؟ این مقاله را مطالعه کنید.

لک-صورت-چیست

لک صورت چیست؟

لک صورت یا هیپرپیگمنتاسیون، عبارت است از تیرگی و پیگمنتاسیون بیش از حد بر روی پوست صورت که به دلایل مختلفی مانند افزایش فعالیت ملانوسیت‌ها (سلول‌هایی که پوست را رنگی می‌دهند)، عدم تعادل هورمونی، استفاده نامناسب از محصولات آرایشی و بهداشتی، عدم استفاده از محصولات ضدآفتاب و مراقبت پوست و… به وجود می‌آید.

انواع لک صورت را بشناسیم

انواع لک صورت بسته به شکل و ماهیت آن‌ها می‌توانند متفاوت باشند، به عنوان مثال:

1-لک های قهوه‌ای

به دلیل افزایش فعالیت ملانوسیت‌ها(melanocyte) و افزایش تولید ملانین، بر روی پوست به وجود می‌آیند و از نظر شکلی شبیه به نقاط کوچک به رنگ قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره هستند.

2-لک های خالکوبی

این نوع لک‌ها با تغییرات هورمونی همراه می‌شود و اغلب در زمان بارداری و مصرف قرص های ضد بارداری بروز می‌کنند. آن‌ها شکلی ناهموار و پراکنده دارند و معمولاً در پیشانی، بالای لب و روی گونه‌ها به وجود می‌آیند.

3-لک های خورشیدی

این لک‌ها به دلیل تعرض بیش از حد به نور خورشید به وجود می‌آیند و معمولاً در قسمت‌هایی از صورت که به نور خورشید بیشتر تعرض می‌کنند مانند پیشانی، گونه‌ها و بینی به وجود می‌آیند.

4-لک های زرد یا قرمز

این نوع لک‌ها معمولاً به دلیل التهاب در پوست به وجود می‌آیند و شکلی بیضی‌شکل دارند.

5-لک های پیرایشی

این نوع لک‌ها به دلیل فرایند پیری پوست و کاهش طبیعی تولید کلاژن و الاستین در پوست به وجود می‌آیند و شکلی شبیه به خطوط ریز و چین و چروک دارند.

6-لک های آکنه‌ای

این نوع لک‌ها به دلیل افزایش فعالیت غدد چربی و التهاب در پوست به وجود می‌آیند و معمولاً در ناحیه صورتی که دچار آکنه است، بروز می‌کنند.

برای برطرف کردن لک های ناشی از جای جوش مقاله‌ی 4 روش برای از بین بردن جای جوش را مطالعه کنید

7-لک های مربوط به برخی بیماری‌های پوستی

برخی از بیماری‌های پوستی مانند لوپوس، پسوریازیس و درماتیت ممکن است باعث به وجود آمدن لک صورت شوند.

در کل، انواع مختلف لک صورت با توجه به علل و شرایطی که آن‌ها به وجود می‌آید، شکل و ماهیت متفاوتی دارند و درمان آن‌ها نیز بسته به نوع لک و وضعیت پوست، متفاوت خواهد بود.

عوامل-ایجاد-کننده-لک-صورت-کدامند؟

عوامل ایجاد کننده لک صورت کدامند؟

لک صورت یا پیگمنتاسیون پوستی ناشی از افزایش مقدار ملانین (پیگمنتیشن) در پوست است که به صورت لک‌هایی رنگی ظاهر می‌شود. برخی از عوامل ایجاد کننده لک صورت عبارتند از:

1-  تابش نور خورشید: تابش پرتوهای مضر خورشید باعث افزایش تولید ملانین در پوست می‌شود و می‌تواند لک صورت را ایجاد کند.

2-  عوامل ژنتیکی: ژنتیک نقش مهمی در شکل‌گیری لک صورت دارد و اگر والدین شما لک صورت داشته باشند، شما نیز به احتمال زیاد در معرض خطر بیشتری قرار خواهید گرفت.

3-  تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی مثل بارداری، دوران پریود، کاهش هورمون‌های جنسی، درمان‌های هورمونی و… می‌تواند باعث تغییرات در ترکیبات شیمیایی پوست شود و باعث ایجاد لک صورت شود.

4-  استفاده از داروها: مصرف برخی از داروها مانند داروهای ضد‌اعتیاد، ضد انعقاد خون، ضدافسردگی و… باعث ایجاد لک صورت می‌شود.

5-  شرایط پوستی: برخی از شرایط پوستی مانند آکنه، التهاب پوست، زخم‌های قدیمی و… می‌توانند باعث ایجاد لک صورت شوند.

6-  عوامل محیطی: عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، تغییرات آب و هوا و… می‌توانند باعث ایجاد لک صورت شوند.

7-  استفاده از محصولات آرایشی: استفاده از محصولات آرایشی با مواد شیمیایی قوی می‌تواند باعث تحریک پوست و ایجاد لک صورت شود.

روش های پیشگیری از ایجاد لک صورت کدام‌اند؟

برخی از روش‌های پیشگیری از ایجاد لک صورت شامل موارد زیر است:

1-استفاده از کرم ضدآفتاب

استفاده از کرم‌ ضدآفتاب با فاکتور حفاظتی بالا (SPF) می‌تواند از آسیب های وارده به پوست از جانب نور آفتاب جلوگیری کند و باعث پیشگیری از ایجاد لک صورت شود.

2-استفاده از ابزارمحافظتی‌ مکمل

محافظتی‌های مکملی مانند کلاه، عینک آفتابی و پوشیدن لباس‌های با بافت محافظتی می‌توانند پوست را از آسیب نور خورشید محافظت کرده و از ایجاد لک صورت جلوگیری کنند.

3-مراقبت از پوست

بهداشت و مراقبت مناسب از پوست، شامل شستشو و تمیز کردن پوست با محصولات ملایم و سبک، مرطوب کردن پوست با کرم‌های مرطوب کننده و استفاده از ماسک‌های پوستی، باعث حفظ سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد لک صورت می‌شود.

4-مراقبت از تغذیه

تغذیه مناسب و متنوع با مصرف میوه‌ها، سبزیجات و غذاهایی با ویتامین C و E، سلنیوم و روی، به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد لک صورت کمک می‌کند.

5-کاهش تماس با عوامل محیطی مضر

کاهش تماس با عوامل محیطی مضر مانند دود سیگار، آلودگی هوا و تغییرات آب و هوا می‌تواند از ایجاد لک صورت جلوگیری کند.

6-استفاده از محصولات آرایشی استاندارد

استفاده از محصولات آرایشی باکیفیت و خالص با مواد طبیعی و سبک می‌تواند پوست را از تحریکات شیمیایی حفظ کرده و از ایجاد لک صورت جلوگیری کند.

7-درمان بیماری‌های پوستی

بعضی بیماری‌های پوستی مانند آکنه، رزاسه و پسوریازیس می‌توانند عامل ایجاد لک صورت شوند. برای پیشگیری از ایجاد لک صورت، لازم است بیماری‌های پوستی را درمان کنید.

8-جلوگیری از تحریک پوست

تحریک‌هایی مانند خراشیدن پوست، فشار دادن و گرفتن لب‌ها می‌توانند عامل ایجاد لک صورت باشند. برای پیشگیری از ایجاد لک صورت، تحریک پوست را کاهش دهید.

9-استفاده از روش‌های درمانی

استفاده از روش‌های درمانی مانند لیزر، پیلینگ و میکرونیدلینگ می‌تواند در درمان لک‌های صورت موثر باشد. با این حال، برای استفاده از هر یک از این روش‌ها نیاز به مشاوره پزشک دارید.

به طور کلی، ایجاد لک صورت به عوامل ژنتیک، تغییرات هورمونی، تعرض به نور خورشید و برخی بیماری‌های پوستی برمی‌گردد. با این حال، با رعایت مراقبت‌های مناسب از پوست و جلوگیری از تعرض به عوامل مضر محیطی، می‌توانید از ایجاد لک صورت جلوگیری کنید.

روش‌های از بین بردن لک صورت

روش‌های از بین بردن لک صورت شامل روش های خانگی و روش های پزشکی می‌باشند. که در ادامه به توضیح هریک میپردازیم:

روش-های-خانگی-برای-از-بین-بردن-لک-پوست-صورت

1-روش‌های خانگی

برخی از روش‌های خانگی که به کاهش رنگ لک‌های صورت کمک می‌کنند، عبارتند از:

استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد که می‌تواند به کاهش رنگ لک‌های صورت کمک کند. برای استفاده، پوست صورت خود را با آب شسته و پس از آن ژل آلوئه ورا را روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید که به مدت 20 تا 30 دقیقه بماند. سپس با آب ولرم یا گرم صورت خود را شستشوی دهید.

استفاده از عصاره لیمو و آویشن

این مواد خواص ضدباکتری و ضد التهابی دارند و می‌توانند به کاهش لک‌های صورت کمک کنند. برای استفاده، یک قاشق چای خوری عصاره آویشن را با یک قاشق چای خوری عصاره لیمو مخلوط کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست صورت خود بگذارید. سپس با آب ولرم یا گرم صورت خود را شستشوی دهید.

ماسک کرم زغال سنگ

کرم زغال سنگ خواص جذب چربی و روغن را دارد که می‌تواند به کاهش رنگ لک‌های صورت کمک کند. برای استفاده، کرم زغال سنگ را به پوست صورت خود بمالید و به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید تا خشک شود. سپس با آب ولرم یا گرم صورت خود را شستشوی دهید.

مهم است که قبل از استفاده از هر یک از این روش‌ها، آزمایش پوستی را بر روی یک بخش کوچک از پوست خود انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ حساسیتی نسبت به مواد استفاده شده ندارید.

2-روش های پزشکی

برخی از روش‌های پزشکی که ممکن است به کاهش یا از بین بردن لک‌های صورت کمک کنند عبارتند از:

لیزر

لیزرهای مختلفی برای کاهش لک‌های صورت وجود دارند. لیزرهای CO2 و Erbium YAG می‌توانند با حذف لایه‌های بالایی پوست، به کاهش رنگ لک‌های صورت کمک کنند. اما این روش‌ها دارای مخاطرات و عوارضی مانند التهاب، قرمزی، ترشح ورم، عفونت و خطر نواحی بی‌رنگ شده روی صورت هستند.

اسکراب و لایه بردار

اسکراب و لایه بردار ها شامل مواد شیمیایی هستند که به کاهش رنگ لک‌های صورت کمک می‌کنند. کرم‌های لایه‌بردار معمولاً حاوی موادی مانند هیدروکینون، رتینوئیدها، آزلئیک اسید و سالیسیلیک اسید هستند. اما ممکن است باعث خشکی، تحریک و حساسیت پوست شوند.

میکرودرم‌آبریژن

این روش شامل حذف لایه بالایی پوست با استفاده از روش‌های فیزیکی مانند ماساژ صورت با دستگاه‌های خاص است. این روش می‌تواند به کاهش رنگ لک‌های صورت کمک کند، اما ممکن است باعث تحریک پوست و بروز التهاب شود.

مهم است که پیش از استفاده از هر یک از این روش‌های پزشکی، با پزشک خود مشورت کنید و به دقت عوارض و مخاطرات مرتبط با هر روش را بشناسید.

رعایت-سلامتی-پوست-برای-پیشگیری-از-لک-صورت

رعایت سلامتی پوست برای پیشگیری از لک صورت

رعایت سلامتی پوست از جمله روش‌های موثر برای پیشگیری از لک‌های صورت است. استفاده از کرم ضدآفتاب و رعایت مراقبت های پوستی می‌تواند به حفظ سلامت پوست و پیشگیری از ایجاد لک‌های صورت کمک کند. در ادامه به بررسی چند مورد از مهم ترین نکات می‌پردازیم:

رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی مناسب هم می‌تواند به پیشگیری از لک‌های صورت کمک کند. برخی از مواد غذایی که می‌تواند به حفظ سلامت پوست و کاهش خطر ایجاد لک‌های صورت کمک کنند عبارتند از:

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به حفظ سلامت پوست کمک می‌کنند. برخی از مثال‌هایی از میوه‌ها و سبزیجات مناسب برای پوست عبارتند از خرما، انار، آووکادو، هویج، گوجه فرنگی، بادمجان و بروکلی.

ماهی

ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. مثال‌هایی از ماهی‌هایی که حاوی امگا ۳ هستند، شامل ماهی قزل‌آلا، ماهی سالمون و ماهی تون است.

آب

مصرف آب به میزان کافی به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از مواد غذایی غنی از آب مانند هندوانه، خربزه و خیار استفاده کنید.

به طور کلی، مصرف مواد غذایی سالم و متنوع، با کم‌کردن مصرف غذاهای پرچرب و پرشکر، می‌تواند به حفظ سلامت پوست و پیشگیری از ایجاد لک‌های صورت کمک کند.

استفاده از ضدآفتاب

استفاده از ضدآفتاب مناسب می‌تواند به پیشگیری از لک‌های صورت کمک کند. ضدآفتاب باعث کاهش تعریق پوست و جلوگیری از تشدید لک‌های صورت در برابر نور خورشید می‌شود. برای داشتن حفاظت کامل از پوست، ضدآفتاب با فاکتور حداقل ۳۰ و حتی بیشتر باید استفاده شود. همچنین بهتر است ضدآفتاب را حداقل ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه بر روی پوست خود بزنید و در صورت نیاز هر ۲ ساعت یک بار تکرار کنید. استفاده از کلاه، عینک آفتابی و پوشیدن لباس‌های با بافت فشرده نیز می‌تواند به پیشگیری از لک‌های صورت کمک کند.

استفاده از مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده مناسب می‌تواند به پیشگیری از لک‌های صورت کمک کند. پوست خشک و آسیب دیده به‌طور خاص در معرض بروز لک‌های صورت است. استفاده از مرطوب کننده می‌تواند از خشکی پوست جلوگیری کند و به پوست شما کمک کند تا نرم و لطیف باقی بماند. همچنین، استفاده از محصولات مرطوب کننده حاوی عناصری مانند ویتامین C، E  و گلیسیرین می‌تواند به پوست شما کمک کند تا از آسیب‌های ناشی از نور خورشید و آلودگی محیطی محافظت شود. بهتر است هر روز صبح و شب قبل از خواب از مرطوب کننده برای پوست صورت استفاده کنید.

سریع-ترین-راه-از-بین-بردن-لک-صورت-چیست؟

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت چیست؟

به دلیل ماهیت لک های صورت، برای از بین بردن آنها به صورت سریع، نیاز به صبر و استمرار دارید. اما در صورتی که به دنبال یک روش سریع برای از بین بردن لک های صورت هستید، این نکات را می‌توانید رعایت کنید:

  • استفاده از کرم های حاوی عناصر مفید مانند ویتامین C و آلفا هیدروکسی اسید(AHA) می‌تواند به روشی سریع و موثر برای از بین بردن لک های صورت کمک کند. این محصولات معمولاً در داروخانه ها و فروشگاه های آرایشی و بهداشتی موجود هستند.
  • استفاده از لیزر و درمان های لیزری می‌تواند به روش سریعی برای از بین بردن لک های صورت کمک کند. این روش ها معمولاً در مطب پزشکی تزریقی و یا در مراکز زیبایی انجام می‌شوند و ممکن است هزینه های زیادی داشته باشند.
  • استفاده از کرم‌پودر ها با کاور بالا برای پوشاندن لک های صورت یک روش سریع و آسان است. استفاده از کانسیلر، کرم پودر و پنکک با توجه به رنگ و نوع پوست شما، می تواند به شما کمک کند تا لک های صورت خود را پوشش دهید و صورتی صاف و بدون لک را به دست آورید.

از-بین-بردن-لک-صورت-با-خمیردندان

از بین بردن لک صورت با خمیردندان

از بین بردن لک صورت با خمیردندان، یک روش خانگی معمول است که برخی افراد برای از بین بردن لک های صورت خود استفاده می کنند. اما این روش برای پوست حساس و یا مشکلات پوستی مانند آکنه مناسب نیست و ممکن است باعث تحریک پوست و بروز آسیب های جدی شود. همچنین، به دلیل مواد شیمیایی موجود در خمیردندان، ممکن است این روش باعث خشکی، التهاب و حساسیت پوست شود.

به هر حال، اگر تصمیم گرفتید این روش را امتحان کنید، بهتر است محصولاتی با حداقل میزان مواد شیمیایی مانند خمیردندان با فرمولاسیون طبیعی و بدون سولفات و پارابن انتخاب کنید. همچنین قبل از انجام این روش باید پوست خود را خیلی خوب تمیز کنید و با یک پوست پاک کننده ملایم ماساژ دهید. سپس خمیردندان را روی لک های صورت خود بمالید و به مدت چند دقیقه با دستانتان ماساژ دهید. پس از آن، از آب گرم یا ولرم برای شستشوی پوست خود استفاده کنید و سپس پوست خود را با یک کرم مرطوب کننده ملایم پوشانید.

سریع-ترین-راه-از-بین-بردن-لک-قهوه-ای-صورت

سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت

سریع‌ترین راه از بین بردن لک قهوه‌ای صورت، استفاده از لیزر می‌باشد. لیزرهایی با طول موج مختلف و با توان و نوعی فیلتراسیون مختلف می‌توانند باعث تخریب سلول‌های پیگمنتاسیون‌دار در پوست شوند. این روش به صورت فوتوتراپی و یا لیزر درمانی نیز انجام می‌شود و در بسیاری از موارد به دلیل سرعت و اثربخشی خود، انتخاب شماره یک برای درمان لک‌های صورت می‌باشد.

اما لازم به ذکر است که استفاده از لیزرها برای از بین بردن لک قهوه‌ای صورت توسط پزشکان و متخصصان پوستی انجام می‌شود و باید به صورت حرفه‌ای و با رعایت دقیق دستورالعمل‌ها صورت بگیرد. همچنین، قبل از اقدام به این روش باید با پزشک خود مشورت کنید و در صورت نیاز، از روش های دیگری مانند لیزر CO2، رادیوفرکانسی، تزریق واکسن و… استفاده کنید.

آیا-آبرسان-لک-صورت-را-از-بین-میبرد؟

آیا آبرسان لک صورت را از بین میبرد؟

کرم آبرسان می‌تواند به بهبود ظاهر لکه‌های صورت کمک کند، اما ممکن است نتواند آن‌ها را به‌طور کامل از بین ببرد. بسته به شدت و نوع لکه‌ها، شاید نیاز به استفاده از روش‌های دیگری مثل لیزر، کرم‌های با عملکرد بالاتر یا روش‌های پزشکی دیگر باشد. همچنین ممکن است کرم‌های آبرسان در برخی موارد باعث تحریک پوست شده و عوارض جانبی مانند خارش، قرمزی و خشکی را به دنبال داشته باشند. بنابراین پیش از استفاده از هر نوع کرم آبرسان یا محصولات پوستی دیگر، بهتر است با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

: امتیاز دهید(راست به چپ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ارسال رایگان خریدهای بالای 1 میلیون تومان

نیاز به مشاوره پوست و مو داری؟!

ما تو اینستاگرام آنلاینیم! تو دایرکت سوالتو بپرس...